1397/2/1 شنبه کتابدار کتابخانه عمومی امام صادق (ع) کرند غرب: طرح باهم بخوانیم طرحی خلاقانه و مشارکتی برای افزایش لذت مطالعه و تقویت ایده پردازی در بین کودکان سهیلا افتخاری کتابدار کتابخانه عمومی امام صادق (ع) شهرستان دالاهو و مجری طرح گفت: طرح باهم بخوانیم باعث افزایش لذت از مطالعه و تقویت ایده پردازی در بین کودکان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه،سهیلا افتخاری کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسیکتابدار کتابخانه عمومی امام صادق (ع) شهرستان دالاهو از اجرای طرح «باهم بخوانیم» در این کتابخانه خبر داد.

افتخاری با بیان اینکه از طرح «باهم بخوانیم» استقبال چشمگیری شده است، گفت: این طرح برای گروه سنی 9 تا 12 طراحی شده است، که در مرحله اجرا اولیه طرح مخاطبانی فراتر از حد پیش‌بینی‌ و برنامه ریزی شده، داشته است  و به تدریج تعداد این مخاطبان نیز اضافه شد به طوریکه تصاویر و گزارش ارسالی حکایت از استقبال بی‌نظیر کودکان از اجرای این طرح است.

وی در خصوص اهداف این طرح بیان کرد: این طرح باعث ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تشویق کودکان مناطق محروم به خواندن کتاب و همچنین رشد زبانی و شناختی کودکان می‌شود.

کتابدار کتابخانه امام صادق(ع) نکات جالب توجه این طرح را بدین شرح برشمرد: از همان جلسه اول به دلیل استفاده از روش‌های جمع خوانی و بلند خوانی به صورت گروهی جهت افزایش حس مشارکت در بین کودکان افزایش، فضای جلسه به‌گونه‌ای پیش رفت که در هر جلسه ایده جالب برای اجرای هر کتاب از سوی کودکان پیشنهاد و ارائه می‌شد و در یکی از جلسات به پیشنهاد بچه‌های طرح، یکی از کتاب‌ها با عنوان سکه طلا به صورت نمایشی اجرا شد و مورد استقبال سایر کودکان قرارگرفت، به این ترتیب حس لذت از خواندن موجب تقویت ایده پردازی در بین کودکان می‌شود، در این طرح کودکان در ارتباط با یک موضوع خاص تشویق به تفکر و مطالعه بیشتری  میشدند.

وی در خصوص اجرای بهتر طرح پیشنهاد داد: باید کتاب‌های با کیفیت برای مناطق محروم بر طبق علایق کودکان در اختیار کتابخانه قرار گیرد چون هدف از اجرای این طرح علاقه‌مندتر کردن کودکان به کتاب و ترویج این فرهنگ در این مناطق است، که با گفتگو و انجام فعالیت‌های جانبی در پیوند با کتاب همراه می‌شود.

سهیلا افتخاری در ادامهگفت: فعالیت جانبی در هنگام مطالعه یک کتاب بایستی افزایش یابد و در صورت ادامه طرح، بیشتر به کتاب‌های مانند اسرار طبیعت توجه بیشتری شود چون کودکان از مطالعه این چنین کتاب‌های لذت بیشتری می‌برند.

وی در مورد ویژگی‌های برجسته این طرح افزود: این طرح ویژگی های زیادی دارد و از نظر من برجسته ترین ویژگی این طرح که می توان به آن اشاره کرد این قسمت از طرح بود که برای اینکه کودکان در فرآیند مطالعه کتاب‌ها لذت بیشتری ببرند فعالیت‌های متنوع انجام می گیرد تا میزان یادگیری به بالاترین سطح کیفی برسد و همچنین گفتگوی های که در حین مطالعه بین مجری طرح و کودکان صورت می گیرد به نحوی باعث تقویت ایده پردازی و کنجکاوی آنها می شود.
 
تعداد بازديد اين صفحه: 373
تمامی حقوق این پورتال متعلق به نهاد کتابخانه های عمومی کشور می باشد

اجرا با : پورتال سازمانی سیگما